petra vasquez
Bidli
Klientské centrum kde sny klientů o bydlení realizují u dobré kávy v příjemném prostředí.
Do projektu jsme společně s Hezkey vstoupili ve chvíli, kdy se společnost Bidli (dříve Hypocentrum MP) rozhodla upravit prostory původně bankovního domu v Jindřišské ulici a oslovila nás s požadavkem návrhu klientského centra v přízemí. Na základě námi prezentovaného konceptu, zadavatel zakázku následně rozšířil o návrh relaxační zóny a kancelářských prostor ve 2.- 6.podlaží.
Vlastník objektu byl schopen nahlédnout na užívání řešených prostor v dlouhodobé perspektivě a byl ochoten investovat nejen do úprav interiéru pro účely nového nájemce, ale také do rozsáhlých stavebních úprav, včetně odkrytí a rekonstrukce jednoho ze dvou světlíků. Prolomením stropu do proskleného světlíku jsme do části tmavých prostor přízemí navrátili denní světlo, což je kvalita, která bude sloužit po další generace.
lokalita Praha 1
studie 2016
realizace 2017
na projektu spolupracovala Ing.Arch.Zuzana Řepíková
projektové řízení a dozor stavby Ing.Arch.Martin Machů
projekt ve spolupráci Hezkey
vizualizace Firla-visual
Rekonstrukce zbavila vnitřní prostory historické budovy mnoha nevkusných přestaveb z let minulých.
Odstranili jsme příčky, snížené podhledy, převýšení podlah, přepážky i chaoticky povrchově tažené kabely elektroinstalací.
Odkrytím světlíku jsme do prostor vnesli denní světlo.
Výsledná podoba klientského centra je bohužel poznamenána mnoha kompromisy, které jsou důsledkem změn vlastnické struktury a vztahu mezi mateřskou společností Modrá Pyramida a její dceřinou společností Bidli (původně Hypocentrum MP).
Proces přenastavení vztahu a z něj nově vyplývajících kompetencí nešťastně zasáhl do procesu zpracování studie i do realizace samotné. Několikrát bylo pozměněno zadání včetně požadavků na to nakolik má být návrh klientského centra v Jindřišské závazný i pro další pobočky společnosti Bidli situované v moderních budovách. Měnil se i požadavek na míru sjednocení vzhledu klientského centra v Jindřišské s novým Design konceptem klientských center MP, na němž jsem s týmem Hezkey pracovala v souběžném čase.